Antikos dievai ir herojai
Projektas "Antikos dievai ir herojai"
XXI a. ypač būdinga savęs klausti “KAS AŠ ESU” ir nuolat ieškoti tapatumo savyje ir kituose.
Naujasis mokinys dažnai pasiklydęs savęs ieškojimo, tyrimo ir atradimo kelyje. Jis seka tendencijomis, neretai vaikosi mados, klauso “influencerių” ir kt. Tai nebėra vienadienis ar laikinas susidomėjimas, tai nuolatinis procesas su bekintančiomis baigties galimybėmis.
Mes, mokytojai, turime neįmanomą misiją – rodyti kelią ten, kur patys dažnai dvejojame eiti. Mums sunku spėti su technologiniu šuoliu, informacijos apdorojimu ir galimybe žinoti viską. Bet ar reikia VISKĄ žinoti? Gal mokytis vieni iš kitų? O gal tiesiog atrasti tai, kas jau ir taip atrasta? Remtis tomis vertybėmis, kurios patikrintos laiko? Gal… Vieno teisingo atsakymo nėra…
Abejonių laikais visada pravartu nagrinėti klasikinius kūrinius, semtis idėjų iš graikų, romėnų, analizuoti to laikmečio herojus ir įvykius. Todėl, mes pasirinkome temą “Antikos dievai ir herojai” ne tik siekdami perskaityti šiuos kūrinius, bet ir žadinti smalsumą, kūrybiškumą ir diskusiją.
Pamokų metu buvo ne tik tyrinėjami antikos mitai ir asmenybės, dievai ir pusdieviai, bet kartu diskutuojama – kas yra herojus, kokiomis savybėmis jis turi pasižymėti, ar galiu/noriu būti herojus?
Projekto metu taip pat mokiniai lankėsi Vrublevskių bibliotekoje, kurioje išvydo senus, datuojamus net XI-XVI a. retus spaudinius. Ypač buvo susidomėta pergamentų kolekcija: seniausi dokumentai parašyti graikų, lotynų, rusėnų, lenkų, rusų, vokiečių kalbomis. Nepaprasta buvo paliesti patį pergamentą. „Argi taip galima išdirbti odą ?!“ – stebėjosi mokiniai. O kai atvertė iškilaus graikų lyrikos meistro Anakreonto raštų knygą (apie 1480 m.) visi pagarbiai nutilo. Vėliau vartėm seniausią bažnytinių giesmių knygą, garsiąją Silva rerum, stebėjomis „graždanka“ (lietuviškas tekstas, spausdintas rusiškomis raidėmis). Tada ir šovė mintis, kad galim sukurti savo biblioteką – šiuolaikiškai pristatydami graikų dievus ir herojus.
Galutiniame projekto etape, mokiniai pristatė savo darbus ( buvo sukurti infografikai (canva.com) pasirinktoms temoms atskleisti) ir analizavo, kaip reikia pristatyti darbus, įsivertino ir vertino savo ir klasės draugų darbus.
- Pasirodo, kad viskas čia susiję, – stebėjosi dalyviai. – Va, pristatė Parį, o aš apie Helenę (Eleną) kalbėsiu.
- Buvo įdomu, – pamoką vertino mokiniai.
- Daug sužinojome, – antrino kiti. – Nereikėjo visų mitų skaityti, viską išsamiai šiandien sužinojome.
Mes, mokytojai, irgi pritariame – buvo įdomu, informatyvu ir naudinga. Rekomenduojame ir kitiems pedagogams nebijoti naudotis (išbandyti, atrasti ir išmokti) naujais įrankiais, programomis bei taikyti įvairius mokymosi metodus.
p.s. Jei, kas norite išmokti kurti infografikus ir naudotis canva.com svetaine, kreipkitės, padėsime.