Renesansas

projektas "Renesansas"

0
Metai
0
Mokytojai
0
Mokiniai
0
Pamokos

Renesansas – tai XIV – XVII a. laikotarpis, laikomas perėjimu tarp Viduramžių ir Naujųjų laikų.
Tai laikotarpis, kurį vadiname “antikos atgimimu” (sutariama, kad Renesansas prasidėjo Florencijoje).
Renesansas iš naujo atrado graikiškąją filosofiją (“Žmogus visa ko matas” – teigė Protagoras), suformavo humanizmo idėją ir iš esmės (tačiau pamažu) keitė pasaulėžiūrą. Nuo šiol kilmė nebebuvo svarbiausiu aspektu užimant vietą visuomenėje, vis dažniau iškildavo ir į valstybės valdymą įsiliejo pirkliai, bankininkai, amatininkai ir kt. Miestiečių balsas (po ilgų kovų dėl savarankiškumo) pagaliau įgavo politinio svorio ir tai skatino pažangą kitose gyvenimo srityse.

Šių pamokų metu mokiniai įvairiais rakursais tyrinėja Renesanso epochos atsiradimo priežastis, bruožus, padarinius.

Galimos veiklos:

  1. Analizuojamas istorinis Renesanso, kaip naujos epochos, atsiradimo kontekstas;
  2. Tyrinėjama, kaip, kokiais būdais ir kodėl Renesansas atkeliauja į Lietuvą;
  3. Skaitomi M. Mažvydo “Katekizmas”,  M. Daukšos “Postilė”, J. Radvano “Radviliada”;
  4. Diskusija “Kodėl M. Mažvydas rašė lietuviškai?”;
  5. Ekskursija “Vilniaus universitetas. Renesanso atspindžiai”;
  6. Ekskursija “Renesanso architektūra”;
  7. Renesanso bruožai (šio užsiėmimo metu galima apjungti muzikos, dailės, teatro, matematikos, filosofijos ir kt. pamokas arba galima daryti pristatymus, kurie atspindėtų tam tikros srities bruožus);
  8. Žaidimas – apklausa “Renesansas”.

2019 m. prie projekto prijungėme medijų raštingumo aspektą. Mokiniai ne tik lankėsi ekskursijoje Vilniaus universitete, bet ir atliko tiriamąją veiklą. Pagal iš anksto aptartas ir pasiskirstytas temas jie fotografavo, filmavo universiteto erdves, ieškojo renesanso bruožų, ėmė interviu ir vėliau montavo savo video.

Buvo sukurta pora dešimčių puikių darbų, kuriuos peržiūros metu aptarėme ir diskutavome, kuo skiriasi vaizdo pristatymas, pasakojimas, laida ir reportažas.

Naujoji mokinių karta mokosi patyriminiu būdu. Jiems svarbu patiems patirti, “pačiupinėti”, išgyventi ir atrasti, todėl vizualinių priemonių įtraukimas į mokymosi procesą padeda mokytojams ir mokiniams.

Visi vienbalsiai nusprendėme: “Taip įdomiau!