Propaganda animacijoje

Pamokos metu mokiniai nagrinės, kaip yra atpažinti propagandą animacijoje.

  1. Mokiniai žiūrės animacijos pavyzdžius ir diskutuos, kaip propaganda pateikiama vaikams.
  2. Mokiniai, susipažinę su informacija, atliks nurodytas užduotis.

Pamokos uždavinys: Mokiniai gebės įvardinti propagandos 3-5 bruožus animacijoje.

Animacinis filmas vaizduojantis Ančiuko Donaldo sapną, kurio metu filmuko herojus patenka į nacių valdomą Vokietiją.

Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:

  1. Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
  2. Kokios spalvos dominuoja?
  3. Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
  4.  Kokie istoriniai faktai vaizduojami? Kiek yra tiesos/melo?
  5. Kodėl šis filmukas laikomas propaganda? Ką jis pašiepia?

Animacinis filmas vaizduojantis B. Musolini ir A. Hitlerio gyvenimą ir veiklą. Animacija pateikiama kaip fermos simbolika, aliuzija į G. Orvel “Gyvulių ūkis” (jei turėsite laiko, galite peržiūrėti animuotą gyvulių ūkį (nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=XXkicQRl6vg)

Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:

  1. Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
  2. Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
  3. Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
  4. Kokios spalvos dominuoja?

Animacinis filmas vaizduojantis nacių valdomą Vokietiją ir nacių vykdytą politiką vaikų ir šeimos atžvilgiu.

Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:

  1. Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
  2. Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
  3. Apibūdina, kas būdinga vaiko auklėjimo procesui nacistinėje Vokietijoje.
  4. Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
  5. Kokios spalvos dominuoja?

Animacinis filmas, kuris vaizduoja nacių vykdomą agresiją SSRS kryptimi Antrojo pasaulinio karo metais.

Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:

  1. Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
  2. Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
  3. Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
  4. Kokios spalvos dominuoja?

SSRS sukurtas animacinis filmas apie Mikę Pūkuotuką, jo draugą Knysliuką, kurie vieną dieną tiesiog nusprendė nueiti į svečius pas inteligentiškąjį Triušį.

Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:

  1. Apibūdinkite Mikę Pūkuotuką.
  2. Apibūdinkite Knysliuką.
  3. Apibūdinkite Triušį.
  4. Kokias vertybes diegia filmukas?
  5. Kokios spalvos dominuoja?
  1. Peržiūrėkite pasirinktus (arba mokytojo paskirtus) animacinius filmus. Filmų peržiūros metu, atsakykite į klausimus, kurie pateikti šalia vaizdo medžiagos.
  2. Surašykite savo pastebėjimus: Užduoties lapas
  3. Aptarkite matytą medžiagą, padiskutuokite, kaip propaganda yra  užkoduojama animacijoje.
  4. Nurodykite, kokie yra propagandos animacijoje bruožai.