Propaganda animacijoje
Pamokos metu mokiniai nagrinės, kaip yra atpažinti propagandą animacijoje.
- Mokiniai žiūrės animacijos pavyzdžius ir diskutuos, kaip propaganda pateikiama vaikams.
- Mokiniai, susipažinę su informacija, atliks nurodytas užduotis.
Pamokos uždavinys: Mokiniai gebės įvardinti propagandos 3-5 bruožus animacijoje.
Animacinis filmas vaizduojantis Ančiuko Donaldo sapną, kurio metu filmuko herojus patenka į nacių valdomą Vokietiją.
Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:
- Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
- Kokios spalvos dominuoja?
- Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
- Kokie istoriniai faktai vaizduojami? Kiek yra tiesos/melo?
- Kodėl šis filmukas laikomas propaganda? Ką jis pašiepia?
Animacinis filmas vaizduojantis B. Musolini ir A. Hitlerio gyvenimą ir veiklą. Animacija pateikiama kaip fermos simbolika, aliuzija į G. Orvel “Gyvulių ūkis” (jei turėsite laiko, galite peržiūrėti animuotą gyvulių ūkį (nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=XXkicQRl6vg)
Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:
- Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
- Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
- Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
- Kokios spalvos dominuoja?
Animacinis filmas vaizduojantis nacių valdomą Vokietiją ir nacių vykdytą politiką vaikų ir šeimos atžvilgiu.
Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:
- Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
- Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
- Apibūdina, kas būdinga vaiko auklėjimo procesui nacistinėje Vokietijoje.
- Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
- Kokios spalvos dominuoja?
Animacinis filmas, kuris vaizduoja nacių vykdomą agresiją SSRS kryptimi Antrojo pasaulinio karo metais.
Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:
- Kokios istorinės asmenybės vaizduojamos?
- Kokie istoriniai faktai vaizduojami?
- Kokia muzika naudojama kuriant animaciją?
- Kokios spalvos dominuoja?
SSRS sukurtas animacinis filmas apie Mikę Pūkuotuką, jo draugą Knysliuką, kurie vieną dieną tiesiog nusprendė nueiti į svečius pas inteligentiškąjį Triušį.
Filmuko peržiūros metu mokiniai užsirašo:
- Apibūdinkite Mikę Pūkuotuką.
- Apibūdinkite Knysliuką.
- Apibūdinkite Triušį.
- Kokias vertybes diegia filmukas?
- Kokios spalvos dominuoja?
- Peržiūrėkite pasirinktus (arba mokytojo paskirtus) animacinius filmus. Filmų peržiūros metu, atsakykite į klausimus, kurie pateikti šalia vaizdo medžiagos.
- Surašykite savo pastebėjimus: Užduoties lapas
- Aptarkite matytą medžiagą, padiskutuokite, kaip propaganda yra užkoduojama animacijoje.
- Nurodykite, kokie yra propagandos animacijoje bruožai.